راهنمای کاربری

کاربر گرامی استفاده از بخش معرفی و فروش تجهیزات منوط به عضویت و تایید مدیریت سایت می باشد.تمامی استفاده کنندگان از این قسمت باید دارای اطلاعات تماس و آدرس دفتر فروش به صورت دقیق برای مشتریان باشند .

استفاده از دایرکتوری اطلاعات تاسیسات نیازی به عضویت ندارد و شما می توانید کار و فعالیت خود را در سایت معرفی نمائید

 

منوی کاربری
سه شنبه, 04 مهر 1396

نمايشگاه دوازدهم تاسيسات تهران هم برگزار شد . نمايشگاه امسال نسبت به سال پيشتر با روحيه متفاوت تري پذيراي بازديدكنندگان خود بود . به قول حميد مهديان، جانشين مديرعامل شركت انرژي ”نمايشگاه سال 91 مشابه بچه هاي اخمو، كتك خورده و قهركرده بود؛ در حاليكه نمايشگاه امسال بيشتر شبيه تازه دامادها بود!!“
در دوره گذشته 327 شركت حضور داشتند اما امسال اين تعداد به 425 شركت رسيده بود . به نظر مي رسيد شركتهاي تاسيساتي به رونق بازار و شكوفايي كسب و كارشان اميد فراواني دارند . پيشبينيهاي اوليه بر اين باور بود كه دو روز اول نمايشگاه با راهروها و غرفههاي خالي همراه خواهد بود . تصوري كه در عمل كاملا متفاوت اتفاق افتاد . شايد همين چند روز تعطيلي بهانه خوبي براي كارشناسان غيرتهراني بود تا از اين رويداد بازديد نمايند . شنبه و يكشنبه، دو روز دوم نمايشگاه ازدحام و جمعيت كمتري را ميزبان بود.

متاسفانه در چند سال اخير سيستم ثبت نام بازديدكنندگان از برنامه كاري نمايشگاههاي تهران حذف شده است و اين موضوع امكان سنجش تعداد دقيق بازديدكنندگان هر نمايشگاه را غيرممكن كرده است . هرچند عده اي آمار بليطهاي فروخته شده در مبادي ورودي نمايشگاه را روشي براي محاسبه تعداد بازديدكنندگان عنوان م ي كنند، اما بايد به ياد داشت كه بازديد از كليه غرفه ها براي يك مهندس اهل فن در يك روز ممكن نبوده و هر فرد ممكن است چند بار وارد فضاي نمايشگاه شود و اين استدلال روش مهندسي و كارشناسي تلقي نميشود.
از طرفي، همزماني 4 نمايشگاه ديگر با اين رويداد، داستان ديگري را دامن زده بود. عدهاي از غرفه داران، تراكم بازديدكنندگان دو روز اول را ناشي از حضور افراد غيرمتخصص براي بازديد از نمايشگاههاي قهوه؛ املاك و اسباب بازي عنوان ميكردند و ميگفتند خيابانها و راهروها پر است اما غرفهها خالي!!
بازديد خود را از سالن 7 آغاز كرديم . نماد شاهين موسسه فني شاهرخي كه بعنوان سمبل اين شركت انتخاب شده است بطور خاصي در اين سالن خودنمايي مي كرد. شاهرخي در غرفه خود به ارائه دمپر و صداگيرهاي مترواصفهان كه براساس طرح شركت TROX آلمان توليد ميشوند پرداخته بود .
در همين سالن، نيما تهويه آرا تمركز خود را بر هواسازهاي بهداشتي اختصاص داده بود و هواسازهاي wheel type را بعنوان محصول جديد در اين نمايشگاه در معرض بازديدكنندگان قرار داده بود. سالن 6، رنگ و بوي ديگري داشت . حضور تعدادي از شركتهاي گرمايشي صاحب نام، اين سالن را نسبت به سالنهاي ديگر كمي گرمتر نشان ميداد!!
انرژي، امسال با محصول جديد هيتر برقي صنعتي خود توجه بسياري را جلب كرده بود . تجهيزي كه با توان 15 كيلووات كار م ي كند. بابك بختي، مديرمهندسي فروش انرژي در اين خصوص ميگويد: كاربرد اين دستگاه گرمايش فضاهاي سرد كوچك و متوسط مانند خشك كردن گچ كاري اتاقهاي ساختمانهاي در حال احداث و يا ساختمانهاي مسكوني است كه به مدت نسبتا طولاني گرم نشده اند، مي باشد. ورود انرژي به ديگر روشهاي گرمايشي و توليد دستگاه هيتر تابشي سراميكي منجر به آن شده بود كه اين شركت شعار
”با هر انرژي كه داريد، گرم شويد“ را براي خود انتخاب كند.
در همين سالن گرم، شوفاژكار با ساختار غرفه اي متفاوت حضور يافته بود . شايد بتوان اين شركت را تنها شركت توليدكننده اي دانست كه در حوزه گرمايش متمركز (موتورخانهاي) و غيرمتمركز (پكيج) فعاليت مي كند. هرچند امسال، آبگرمكن خورشيدي در سبد محصولات اين شركت نيز براي خود جاي باز كرده بود . برگزاري كارگاههاي آموزشي در محل غرفه از ديگر فعاليتهاي جديد شوفاژكار در نمايشگاه امسال بود.
ايران رادياتور را مي شد يكي از پرترافيك ترين غرفه هاي سالن 6 نام برد . اين شركت امسال دست پر به نمايشگاه آمده و براي نخستين بار، پكيج LRC24FF خود را به نمايش گذاشته بود . دستگاهي كه داعيه راندمان %97 را دارد و حدود 20 درصد نسبت به ساير محصولات اين شركت گرانتر است. تجهيز ديگر اين شركت، مشعل 4ميليون كيلوكالري بود كه توجه متخصصين را بخود اختصاص داده بود . اين مشعل مجهز به فن با هد استاتيكي بالاست و براي كور ه هاي با افت فشار بالا طراحي و ساخته شده است. ايران رادياتور علاوه بر غرفه خود در نمايشگاه تاسيسات، حضور قويي نيز در نمايشگاه لوله و اتصالات داشت كه همزمان با اين نمايشگاه برگزار ميشد و در آن لولههاي 5لايه خود را به نمايش گذاشته بود. با آنكه بيم بارندگي در اواخر مهر ماه وجود دارد، اما فضاي باز نمايشگاه نيز مانند فضاي پوشيده مورد استقبال مشارك ت كنندگان بود . تهويه ويونا ، چيلر جذبي شعله مستقيم 1500 تن را به نمايش گذاشته بود كه قرار است انرژي بخش مجتمع تجاري اپال تهران باش د . برگزاري كلاسهاي آموزشي در محل غرفه از ديگر فعاليتهاي اين شركت بود . كمي آنطرفتر، پاژنگ پاد ، محصولات شركت . Frost ايتاليا را براي اولين بار در نمايشگاه عرضه كرد
نيلوفر زابلي پور، مدير فروش و بازاريابي اين شركت در پاسخ به اين سوال كه آيا تكنولوژي گران اروپا توانايي رقابت با همتايان چيني و آسيايي را در بازار ايران دارد با اعتماد به نفس خاصي مي گويد: ”محصول خوب هميشه خريدار خاص خود را دارد .“
دامون سرويس نيز با برند ايتاليايي Climaventa در اين نمايشگاه حضور يافته بود . افشين رادمنش، مدير فني و خدمات پس از
فروش اين شركت مي گويد: اين برند، پنجمين در دنيا و اولين در اروپاست و ضمن پوشش گستره كامل تجهيزات تهويه مطبوع، در زمينه دستگاههاي تهويه مراكز حساس دستاوردهاي ارزندهاي دارد
وارد سالن 38 كه مي شدي، بوتان با سبك غرف ه سازي منحصر بفرد خودش جلوهنمايي مي كرد. بوتان در اين نمايشگاه از يك مدل آبگرمكن خورشيدي كه با مشاركت شريك صنعتي ايتاليايي توليد و عرضه خواهد شد، رونمايي نمود؛
خدمات مهندسي و سيستم هاي مكمل اين محصول نيز توسط بوتان ارائه و پشتيباني خواهند ش د . همچنين در كنار يك مدل آبگرمكن جديد برقي، يك مدل آبگرمكن جديد از نوع محفظه احتراق بسته ترموستاتيك توسط اين شركت توليد و به نمايش گذارده شده بود . نسل جديد شوفاژهاي ديواري با ارائه اولين مدل آن در اين نمايشگاه، دستاورد ديگري بود كه مورد استقبال مشتريان قرار گرفت . بوتان حضور تبليغاتي گسترد ه اي در ساير فضاهاي نمايشگاه هم داشت.
در همين سالن، سبلان گستر تهوي ه ، چيلرهاي كامپكت محصول Broad را براي اولين بار رونمائي كرده بود كه نيازي به موتورخانه ندارند و كل سيستم تهويه مطبوع در يك تجهيز جانمائي شده است.
دمنده نيز مانند سال گذشته فعال و قوي در نمايشگاه حضور داشت . سعيد بستانچي، مدير فني شركت مي گويد: امسال 4 محصول جديد فن كنوكسيون، فن هود دو طرفه فوروارد، بلوئر پكيج و سانتريفوژ دو طرفه بك وارد را در نمايشگاه عرضه كردي م . محصولاتي كه براساس سفارش و درخواست مشتريان و در نتيجه فعاليتهاي تحقيق و توسعه همكارانمان توليد شده است.
مبنا (مشاوران بهسازي، نوسازي انرژي ) يكي از پر رونق ترين غرفه هاي سالن خليج فارس بو د . اين شركت در نمايشگاه امسال از طرح خانه انرژي صفر خود رونمايي نمود . اين ساختمان با زير بناي تقريبي 2000 متر در حال حاضر در پژوهشگاه مواد و انرژي در حال ساخت است و در آن از تكنولوژي هاي مختلف از جمله آبگرمكن خورشيدي، سلولهاي توليد برق خورشيدي، معماري غيرفعال
و تهويه طبيعي با استفاده از بادگير استفاده شده است.
گيتي پسند، سيستمي شد . اين شركت رويكرد خود را از محصول به سيستم تغيير داده و از سامانه جامع انرژي گيتي پسند رونمائي كرد . اين سامانه شامل 5 بخش سيستم گرمايش، سرمايش و تهويه مطبوع؛ سيستم انرژيهاي تجديدپذير؛ سيستم آبرساني و فاضلاب؛ سيستم كنترل و مديريت انرژي و سيستم خدمات مهندسي است . يكي از بخشهاي پرمخاطب غرفه گيتي پسند، سيستم اندازه گيري سهم انرژي مصرفي هر واحد ساختماني بود كه ميزان مصرف آب و گاز هر واحد ساختماني را محاسبه و ارائه مينمود. تهويه، امسال كمي متفاو ت تر بود . غرفهاي به مراتب بزرگتر از دور ه هاي پيش و با معماري نسبتا متفاوت . شايد يك دليل آن، خانه تكاني مديريتي است كه در آن اتفاق افتاده است . محسن رادنيا، رئيس جديد هيات مديره اين شركت درد دلهاي ناگفته بسياري از اين صنعت داشت و وضعيت كنوني را شايسته پتانسيلها و زيرساختهاي علمي و صنعتي كشورمان نمي دانست. تهويه امسال، اسپليت يونيت خود را بعنوان محصول جديد معرفي كرد.
در كنار همه اينها، غيبت برخي از بزرگان صنعت محسوس بود . سوپرپايپ، ساران، ساراول، داما آريا و ... از شركتهايي بودند كه جاي خاليشان حس مي شد. شايد يكي از دلايل اين امر زمان برگزاري نمايشگاه بود كه تقارن آن با تعطيلي، تصور خوبي را بدست نميدهد.
برخي از برندها تلاش نموده بودند با غرفه هاي وسيع، حضور خود را پررنگ نشان دهند.
حضور تعداد قابل توجهي توليدكننده /تامين كننده پكيج ديواري كه غالباً  هم جديد بودند، سوالاتي همچون استاندارد بودن، وجود بازار، حضور دستگاههاي نظارتي و ... را به ذهن متبادر مي ساخت. تا جائيكه 70 % از غرفه هاي شركتهاي چيني و 10 % از كل غرفه هاي حاضر در نمايشگاه پكيج ديواري عرضه م ي كردند. جالب آنكه در سالن 38 ، يكي ازمعتبرترين و صاحب نام ترين شركتهاي توليد تجهيزات سردخانه اي نيز در غرفه خود اين محصول را به نمايش گذاشته بود!!!
حضور بنگاه هايي (هر چند به تعداد محدو د ) از تركيه و چين بيش از كشورهاي ديگر محسوس بود . محصولات عرضه شده از سوي ترك ها، موجه تر بودند ولي به نظر نميرسيد كه حضور چينيها قابل توجيه باشد.
برخي از مشاركت كنندگان نسبت به حضور كالاهاي چيني با نام برندهاي ايراني اعتراض داشتند.
يكي از فعاليتهايي كه امسال در مقايسه با دوره هاي پيشين بسيار پررنگتر بود، برگزاري كارگاههاي آموزشي در غرفه شركتها بود.
عنوان برخي از برندهاي خارجي مانند دايكين يا گراندفوس بر سر در غرفه هاي متعددي از شركت هاي ايراني ديده مي شد . اين امر استراتژي حضور اين برندها در ايران، نقش و رابطه شركت هاي مختلف با اين برندها يا مسئوليت خدمات پس از فروش آ نها را مبهم مي نمود.
برآيند ديدگاه هاي كارشناسان چنين مي نمايد كه زنجيره دانشي ميان توليدكنندگان و مصر ف كنندگان نهايي به دلايلي از جمله دانش اندك مصرف كننده نهايي و ناتواني مهندسين مشاور در ايفاي درست نقش خود، دچار گسست است و بسياري از فعاليت هاي ناموجه در بستر چنين نقصاني ممكن م يگردد.
برخي برندهاي شناخته شده، حضورشان در نمايشگاه را براساس برنامه كلان بازاريابي شركت، همراه با استراتژي حضور و شاخص گذاري براي ارزيابي موفقيت حضور عنوان مينمودند.
 

عضویت خبرنامه



Receive HTML?

تماس با ما

دفتر تاسیسات شوفاژ پروژه
تلفن : 36071666-051
موبایل : 09155099615

Email : iranhvac2000@gmail.com